Dne 23.4. se konají třídní schůzky
Zápis do 1. tříd a přípravné třídy proběhne dne 3.4 a 4.4
Těšíme se na Vás.
Celý pedagogický sbor Vám přeje pohodové a klidné Vánoce a do nového roku hlavně zdraví a štěstí
Sběr kaštanů a žaludů zahájen, na školní zahradu pod stříšku do krabic, nahlásit do školní družiny nebo třídní učitelce.
Kaštany a žaludy budou předány myslivcům do duchcovské obory pro lesní zvěř.
Zveme Vás na přednášku konanou na Gymnáziu v Teplicích.
Více info na zde
Dne 17.10. nás čeká další zajímavý den a to SUIT UP DAY
Milé děti,
od 25.5. je výuka pouze u 1. skupiny. Tedy čeština u paní učitelky Petrášové a matematika u paní učitelky Doubkové.
Ať se Vám daří.
20.5.
Český jazyk - literatura
Dnes si přečteme dílo od autora Vladislava Hrušky, který najdete na straně 143 v čítance.
Kdo je hlavním hrdinou?
Co se stalo mezi kamarády?
Co se přihodilo Pavlovi cestou domů?
Kdo přivítal Pavla s otevřenou náručí?
Jak nakonec příběh skončil?
18.5.+ 21.5.
Matematika - osová souměrnost
Pracuj dle zadání:
Učebnice strana 68/A1
Učebnice strana 68/A2
18.5.
Český jazyk - Opakování
Shoda přísudku s podmětem
Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=V3jLqt1SkHE&feature=emb_title
Zapamatuj si!!!
Je-li PODMĚT v množném čísle rodu:
- středního, píšeme v koncovce - a (např.: Štěňata si hrála.)
- ženského, píšeme v koncovce - y (např.: Ženy šly cvičit.)
- mužského neživotného, píšeme v koncovce - y (např.: Hrady se stavěly z kamene)
- mužského životného, píšeme v koncovce - i (napři.: Muži běželi maraton)
POZOR: Slovo děti je mluvnicky rodu ženského: Děti ve škole nedávaly pozor.
PŘEPIŠ DO SEŠITU A DOPLŇ SPRÁVNÉ I/ Y
Děti si četl – pohádku. Rodiče se vrátil- ze zábavy. Kombajny posekal- poslední zb–tky ob–lí. Štěňata si spolu hrál- v trávě. M–slivci uspořádal- hon. Potom oslavoval- na lovecké chatě. To jsme si o vás teda nemyslel- ! Naše děvčata cvičil– zumbu. Vy jste to opravdu nevěděl-? V okolí rostl– houby. U Jemnice havaroval– dva automobil-. Řidiči naštěstí v-vázl– bez zranění.
13.5.
Český jazyk - literatura
Čítanka strana 140
Titul: Domov pro Marťany
Autor: Martina Drijverová
Kdo je hlavním hrdinou příběhu?
Jaké postižení se v příběhu objevuje?
O čem příběh je?
Setkal(a) ses někdy s podobnou situací v životě? Jakým způsobem jsi reagoval(a)?
11.5. + 14.5.
Matematika - shodné útvary
Učebnici strana 64/4
Pomůcky: čtverečkovaný papír, průsvitný papír (může být i pečící papír)
Úkol:
1. Na čtverečkovaný papír překresli útvary ze cvičení 4
2. Na pečící papír obkresli ty samé útvary
3. Zjisti které útvary jsou stejné
4. Přímou shodnost vybarvi červeně
5. Nepřímou shodnost vybarvi zeleně
11.5.
Český jazyk - koncovky přídavných jmen
7.5.
Matematika - geometrie - shodné útvary
Shlédni video zde:
https://www.youtube.com/watch?v=9KxmGiw4CPc
https://www.youtube.com/watch?v=ZZ3co2favCM
Na videu jste mohli vidět, v jakém případě se útvary shodují a neshodují.
Útrary se mohou shodovat přímo a nepřímo.
Přímo shodné útvary - jsou shodné ve stejné rovině, pomůžeme si otočením útvarů (učebnice str. 61/1)
Nepřímo shodné útvary - jsou shodné po otočení jednoho z útvarů naruby (učebnice str. 63/1)
Vyřeš obě cvičení do sešitu geometrie a odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz.
6.5.
Český jazyk - literatura
Téma: Současná literatura pro mládež - román
Čítanka na straně 135 - přečti si úryvek z románu Říkali mi Leni od Zdeňky Bezděkové a odpověz na následující otázky:
Odkud pochází Leni?
Proč se paní učitelka na Leni zlobila?
Jaký předmět se Leni učila nerada?
Jak se jmenovala panenka?
Kdo vypráví celý příběh?
Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
4.5.
Matematika - úhly v trojúhelníku
Učebnice strana 86/2 - zápis do sešitu
Nezapomeň na pravidlo - součet vnitřních stran trojúhelníku je vždy 180°
4.5.
Český jazyk - určování psaní mě - mně u příslovce
Pracuj dle pracovního listu, odkaz stáhni zde: upload/files/kovalova/Příslovce (1).pdf (Velikost: 36.52 kB)
30.4.
Matematika - konstrukce osy úhlu
Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=kCVe-sfIMRI
Dnes nás čeká nový úkol, narýsovat osu úhlu. Na videu jste mohli vidět návod, jak takovou osu úhlu vytvořit a k čemu vlastně slouží? Každý úhel má svou osu, což je přímka, která prochází vrcholem úhlu a daný úhel půlí. Už z této definice vyplývá, že osa úhlu je v každém svém bodu stejně vzdálená od prvního a druhého ramene. Osa se obvykle značí malým písmenem o.
Stejným způsobem jako jste viděli na videu, budeme pokračovat
Osa úhlu:
1. Narýsuj přímku p a pomocí úhloměru narýsuj úhel 60°
2. Narýsuj libovolně velkou kružnici se středem ve vrcholu úhlu V, u kterého chceme osu udělat. Tato kružnice protne ramena úhlu vždy v jednom bodě. Tyto bodu pojmenujeme body A a B.
3. Poté vezmeme do kružítka stejnou a uděláte stejně velké kružnice postupně se středem v A a poté se středem v B.
4.Tam, kde se kružnice protnou, se nachází jeden bod osy, bod označíme O. Druhý bod osy se nachází ve vrcholu úhlu. Skrze tyto body povedete přímku a máte osu.
Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
27.4.
Matematika - součet vnitřních úhlů v trojúhelníku a druhy úhlů
Shlédni video zde: https://www.youtube.com/watch?v=Y0R6aGZ29Lc - jaké druhy úhlů znáš?
Dnes budeme měřit úhly v trojúhelníku a k měření potřebujeme úhloměr, zde je video: https://www.youtube.com/watch?v=T4-M67cl1Qo, které ti pomůže změřit správně jakýkoliv úhel.
Tvůj úkol je:
1. Narýsuj libovolný trojúhelník ABC
2. Zapiš vnitřní strany úhlů
3. Změř pomocí úhloměru vnitřní úhly a zapiš je
4. Sečti všechny vnitřní úhly dohromady podle rovnice alfa + beta + gama = 180°
5. Napiš k jednotlivým úhlům, o jaký druh se jedná (tupý, ostrý, pravý)
Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
27.+29. 4
Český jazyk - literatura - Aktivní činnost s literárními zdroji
Stáhni si odkaz a pracuj dle zadání: upload/files/kovalova/aktivni-cinnost-s-literarnimi-zdroji.pdf (Velikost: 57.58 kB)
Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
20+22.4.
Český jazyk - litaratura - pohádka
Přečti si svou oblíbenou pohádku a zároveň se podívej na jakoukoliv zfilmovanou pohádku. Tvým úkolem je zapsat u pohádek, kterou jsi přečetl(a): Autora, titul a děj. Zkus také určit jaké společné znaky mají pohádky. Tedy co mají pohádky společného, jaké bytosti se vyskytují v pohádkách, jak končí pohádky, co zvítězí v pohádkách atd. Zápis do sešitu. Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
24.+27.4.
Matematika - součet vnitřních úhlů v trojúhelníku
Prohlédni si následující obrázek:
Na obrázku je vidět trojúhelník, který je tvořen vrcholy A, B a C; jedná se tak o trojúhelník ABC. Najdeme zde tři strany: AB, BC, AC. Dále si všimněte, že tyto strany jsou ještě navíc pojmenovány malými písmeny. Toto pojmenování má své pravidlo – naproti vrcholu A máme stranu a. Naproti vrcholu B je strana b a naproti vrcholu C je strana c. Po daném vrcholu je tak vždy pojmenována protější strana; ta strana, která není tvořena daným vrcholem.
Každý trojúhelník má tři vnitřní úhly, které obvykle označujeme řeckými písmeny alfa, beta a gama. Součet všech tří vnitřních úhlů musí vždy dát 180 stupňů.
alfa + beta + gama = 180°
Tvůj úkol:
Narýsuj do sešitu libovolný trojúhelník ABC, označ a změř velikosti všech vnitřních úhlů. Proveď součet všech vnitřních úhlů.
16.4.
Matematika - sčítání a odčítání úhlů
Zápis do seštitu - učebnice geometrie strana 56/cv4 a+c+f. Odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz .
15.4.
Český jazyk - literatura
Čítanka strana 113 - přečti si pohádku o Lišce Bystroušce a na konci pohádky jsou otázky, na tyto otázky mi odpověz a odpovědi mi zašli na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz
6.4. + 13.4.
Matematika - sčítání a odčítání úhlů
Zápis do sešitu - učebnice geometrie strana 56/cv 1 + strana 57/cv7
Nezapomeň!!! 1 minuta má 60 sekund!!!
Příklad:
3°41'+ 2°24'= 5°65'-Pozor!!! 65' je 1°5' tudíž správný výsledek je 6°5'
6.4. - 8.4
Český jazyk - literatura
Čítanka strana 159 - Autor: René Goscinny, Titul: Kouřím
Přečti si příběh a odpověz na otázky:
Jak se jmenoval kamarád Mikuláše?
Co kamarádi spolu poprvé zkoušeli?
Co dělali kamarádi v trafice?
Jak příběh končí?
Odpovědi na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz
1.4.
Český jazyk - literatura - vytváření vlastních textů
Ahoj děti, váším dnešním úkolem bude vytvořit jakýkoliv smysluplný příběh. Již jednou jsme se o to pokoušeli, když jsme vymýšleli pověst. Zpracuj svůj příběh ve wordu a pošli mi ho na můj email: kovalova.michaela@zssochora.cz. Můžeš napsat pohádku, pověst, příběh o lásce, atd.. Nezapomeň, že každý literární žánr musí obsahovat: úvod, děj - zápletku, závěr. Celý text by měl obsahovat minimálně 15 vět. Básníci mohou vymyslet i báseň.
Budu se těšit na vaše odpovědi
30.3.
Český jazyk - předpony s-, z-, vz-
Shlédni video - pravidlo pro psaní s-, z- https://www.youtube.com/watch?v=oR3dy5ujSU
Předponu vz- a vze- píšeme v případě, kdy je směř VZHŮRU tedy například: vztyčit, vzpažit, vzejít.
Procvič si, co ses naučil(a)
https://www.umimecesky.cz/diktat-psani-predpony-s-z-vz-2-uroven/38
Matematika - procvičování - druhy úhlů
Všechny tyto úhly již známe. Tvým úkolem je, vzít si sešit geometrie a tyto úhly si narýsovat do sešitu, ke každému úhlu napiš, jaké u nich platí pravidlo.
Například: Pravý úhel musí mít 90°
26.3.
Matematika - procvičování - společný dělitel
Zápis do sešitu!!!
Vypiš u čísla 24 a 56 všechny dělitele a označ, jaké mají všechny společné dělitele.
Dne 23.4. se konají třídní schůzky
Zápis do 1. tříd a přípravné třídy proběhne dne 3.4 a 4.4
Těšíme se na Vás.
Celý pedagogický sbor Vám přeje pohodové a klidné Vánoce a do nového roku hlavně zdraví a štěstí
Sběr kaštanů a žaludů zahájen, na školní zahradu pod stříšku do krabic, nahlásit do školní družiny nebo třídní učitelce.
Kaštany a žaludy budou předány myslivcům do duchcovské obory pro lesní zvěř.
Zveme Vás na přednášku konanou na Gymnáziu v Teplicích.
Více info na zde
Dne 17.10. nás čeká další zajímavý den a to SUIT UP DAY
Copyright © 2013 - 2024 | SZŠ Antonína Sochora &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba webových stránek | Prohlášení o přísupnosti | Cookies